Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Nya Mobilbanken

Vi har börjat uppdatera vår app. I juni kommer alla våra kunder med automatisk uppdatering ha fått den nya versionen. Den får ny design, fler funktioner och det blir enklare att hitta det du söker.

Om du har inställningen automatisk uppdatering av appar på din mobiltelefon, behöver du inte göra någonting. Har du inte automatisk uppdatering, behöver du installera den nya versionen manuellt. Det gör du via App Store eller Google Play.

Under en övergångsperiod finns inte allt på plats i nya appen

Funktioner som fortfarande är under utveckling:
- Spara och placera
- Administration av ditt barns banktjänster (t ex aktivering av internetbanken ung och Swish)
- Administration av Swish (t ex ändra beloppsbegränsningar)

Under en övergångsperiod finns dessa funktioner i en separat app: Sparbanken spara och placera. Appen laddar du ner via App Store eller Google Play.

Översikt nya Mobilbanken
Bild över vad som är nytt

Vad är nytt

Ansöka om och få privatlån utbetalt direkt via appen.

Kommunicera direkt med oss på banken i appen.

Signera avtal och dokument i appen.

Nytt utseende och enklare navigering

Kom igång

Steg 1

Nu finns en ny version av vår app! Om du har inställningen automatisk uppdatering av appar på din mobiltelefon, behöver du inte göra något. Annars behöver du installera den nya versionen manuellt, via App Store eller Google Play.

Ladda ner den nya appen i AppStore eller Google Play

Steg 2

Ser du den här vyn? Det betyder att den nya versionen är nedladdad.

Inloggningssidan i den nya Mobilbanken

Gör livet lättare med mobilbanken

Med mobilbanken kan du sköta dina bankärenden när och var du vill. Skaka fram saldot i kassakön eller spontanspara utan att logga in.

Med banken i fickan är det enkelt att betala räkningar med kameran som OCR-skanner. Nu kan du byta namn på dina konton så blir det enklare att skilja dem åt. Upptäck allt du kan göra med mobilbanken i mobilen.

Behöver du hjälp att komma igång?
0771-97 75 12. Öppet alla dagar 07-23, med undantag för storhelger.

Tips! Nu kan du som förälder, direkt i appen, ansluta ditt barn till Mobilbanken Ung, Mobilt SäkerhetsID, Swish och andra mobila tjänster.

Bättre koll med Utgiftskollen

Utgiftskollen i mobilbanken visar dina löpande inkomster och utgifter. Du ser direkt var du lägger mest pengar. Varje utgift är märkt med en ikon för sin kategori. Sedan kan du se hur mycket du spenderar på t.ex. nöjen en viss månad, jämföra med ditt eget genomsnitt och direkt se skillnaden i tydliga diagram om du ökar eller minskar dina utgifter.

Utgiftskollen behöver aktiveras för att fungera och det är enkelt att lägga till konton och kort. Ju mer du använder Utgiftskollens funktioner desto mer får du ut av den.

Frågor och svar

När blir den nya appen tillgänglig för mig?

Vi gör en gradvis utrullning i slutet på april. Alla våra kunder som har en automatisk uppdatering kommer att få den nya appen senast i början på maj. Har du inte automatisk uppdatering har du en månad på dig att uppdatera, innan den gamla appen slutar att fungera.

Hur lång tid har jag på mig att uppdatera appen?

I slutet på augusti kommer den gamla appen att sluta fungera.

Hur gör jag för att uppdatera appen?

Om du har inställningen automatisk uppdatering av appar på din mobiltelefon, kommer appen att uppdateras automatiskt. Har du inte automatisk uppdatering, behöver du installera den nya versionen manuellt. Det gör du via App Store eller Google Play. För att se om du har automatisk uppdatering på din iPhone, gå in under Inställningar, iTunes Store och App Store. För att se om du har automatisk uppdatering på din Android, gå in i appen Google Play Butik, Inställningar, Uppdatera appar automatiskt.

Finns alla funktioner i den nya appen?

Under en period kommer alla funktioner inte vara på plats i den nya appen. Funktioner som fortfarande är under utveckling:

  • Spara och placera
  • Administration av ditt barns banktjänster (tex aktivering av internetbanken ung och Swish)
  • Administration av Swish (tex ändra beloppsbegräsningar)

Under en övergångsperiod finns dessa funktioner i en separat app: Swedbank Spara och Placera som du laddar ned via App Store eller Google Play.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Telefonbanken

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet: +46 771 22 11 22
*Andra öppettider kan
förekomma under storhelger

Spärra kort

Öppet dygnet runt
Från Sverige: 08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11

Digital support

Öppet dygnet runt*
Från Sverige:
0771-97 75 12
Från utlandet:
+46 771 97 75 12
*Andra öppettider kan
förekomma under storhelger