Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Spärrservice

Om du förlorat ett kort, säkerhetsdosan eller ditt BankID är det viktigt att omedelbart spärra dessa.

Spärrservice: 08-411 10 11 (dygnet runt)
Från utlandet: +46 8 411 10 11 (dygnet runt)

Du kan också få hjälp på bankkontoret.

Spärr av kort

Förlorat ditt kort i Sverige?

Om du förlorar ditt kort ska du spärra det omedelbart. Inom Sverige ringer du 08-411 10 11 för att spärra ditt kort. Linjen är öppen dygnet runt.

Förlorat ditt kort utomlands?

Om du förlorat ditt kort utomlands ring omedelbart +46 8 411 10 11 för att spärra ditt kort. Linjen är öppen dygnet runt.

Om du har förlorat ditt kort utomlands kan du i vissa fall även få hjälp med att få ett ersättningskort eller en kontantutbetalning så att du kan fortsätta din resa. Ett ersättningskort eller ett kontantuttag kostar 400 kronor. Kontakta kortservice utland för tips och råd angående ditt kort, ring +46 8 411 10 20.

Byta kod

Så här byter du kod om koden hamnat i orätta händer.

Säkerhetsdosa

Kom in på bankkontoret för att få ny kod till säkerhetsdosan..

Personlig service/självbetjäning

Du skaffar ny kod till personlig service/självbetjäning i internetbanken (Tillval/Telefonbanken).

Mobilt BankID

Du inte byta kod till Mobilt BankID. Ladda i stället ner ett nytt Mobit BankID i internetbanken.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Kundcenter

0581 - 880 00
Måndag - onsdag 09.00-16.45
Torsdag 09.00-17.45
Fredag 09.00-15.30

Spärra kort

Öppet dygnet runt
Från Sverige: 08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11

Telefonbanken

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet: +46 771 22 11 22
*Andra öppettider kan
förekomma under storhelger

Digital support

Öppet dygnet runt*
Från Sverige:
0771-97 75 12
Från utlandet:
+46 771 97 75 12
*Andra öppettider kan
förekomma under storhelger