Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

2015-05-20

Allt fler ansluter sig till Mobilt BankID

Över 1,6 miljoner användare har nu anslutit sig till Mobilt BankID via Swedbank och Sparbankerna. Under 2015 kommer dessutom inloggningsmetoden Personlig kod att upphöra som inloggningsmetod. Du kan alltid logga in med din säkerhetsdosa eller Mobilt BankID som dessutom ger tillgång till fler tjänster.

Exempelbild

Så beställer du

- I Internetbanken under Tillval - BankID.
- I Mobilbanken under Inställningar - Hantera Tjänster.
- Är du under 18 år kan du och din förälder beställa Mobilt BankID på ett bankkontor.

Fördelar med Mobilt BankID

Med Mobilt BankID får du tillgång till alla tjänster i Mobil- och Internetbanken, enkelt och säkert. Godkänn Swish- betalningar och Mobilt BankID fungerar dessutom som din digitala namnteckning hos Skatteverket, Försäkringskassan och många andra myndigheter och företag.

Men framförallt gör Mobilt BankID det mycket lättare att ha banken i fickan.

Mobilt BankID är det enda du behöver - även för omyndiga

Mobilt BankID är det enda du behöver för att använda både mobil- och internetbanken. Logga in och sköt alla dina ärenden, som att göra överföringar, betala räkningar, och godkänna direktbetalningar.

Du som är under 18 år kan också använda Mobilt BankID. Kom in till oss på banken, så hjälper vi dig. Det räcker med att en förmyndare har med sig fullmakt.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Telefonbanken

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet: +46 771 22 11 22
*Andra öppettider kan
förekomma under storhelger

Spärra kort

Öppet dygnet runt
Från Sverige: 08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11

Digital support

Öppet dygnet runt*
Från Sverige:
0771-97 75 12
Från utlandet:
+46 771 97 75 12
*Andra öppettider kan
förekomma under storhelger