Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Vad gör jag med ett phisingmejl?

Har du fått ett mejl där du ombeds uppge dina personliga uppgifter? Då har du fått ett falskt mejl som kallas för phishingmejl. Varken Bergslagens Sparbank eller någon annan bank ber kunder lämna ut personliga uppgifter via mejl.

Än en gång har det kommit till vår vetskap att så kallade phishingmejl florerar. Var försiktig med att öppna mejl från okända avsändare, och klicka aldrig på länkar och öppna aldrig bifogade dokument om du inte är helt säker på vem avsändaren är.

Har du fått ett falskt mejl kan du vidarebefordra det till vår samarbetspartner Swedbank så kommer de att jobba på att stänga ner avsändaradressen.

Läs mer om säkerhet och vanliga bedrägerier till höger.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Telefonbanken

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet: +46 771 22 11 22
*Andra öppettider kan
förekomma under storhelger

Spärra kort

Öppet dygnet runt
Från Sverige: 08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11

Digital support

Öppet dygnet runt*
Från Sverige:
0771-97 75 12
Från utlandet:
+46 771 97 75 12
*Andra öppettider kan
förekomma under storhelger