Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Smidigare inloggning i Mobilbanken

För att förenkla och ytterligare öka säkerheten vid inloggning till Mobilbanken sparas nu personnumret automatiskt och Mobilt BankID är det förvalda inloggningssättet.

Som inloggad med Mobilt BankID har du tillgång till alla tjänster i Mobilbanken som att betala dina räkningar och överföra pengar till andras konton än dina egna och mycket mer. Personnumret sparas automatiskt och siffrorna i ditt personnummer blir dolda efter 1 sekund, precis som lösenordet blir idag.

Vid nästa inloggning är personnumret ifyllt och dolt i förväg. Om du vill logga in med säkerhetsdosa eller personlig kod trycker du bara på rutan ”Logga in med” och väljer inloggningsmetod.

Om du inte vill att ditt personnummer ska vara ifyllt i Mobilbanken kan du enkelt ta bort funktionen genom att:

  • Gå in på inställningar
  • Välj Inloggning
  • Välj Kom ihåg personnummer
  • Slå av funktionen

Om du saknar Mobilt BankID kan du enkelt ansluta dig till tjänsten i Internetbanken eller direkt i Mobilbanken.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Kundcenter

0581 - 880 00
Måndag - onsdag 09.00-16.45
Torsdag 09.00-17.45
Fredag 09.00-15.30

Spärra kort

Öppet dygnet runt
Från Sverige: 08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11

Telefonbanken

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet: +46 771 22 11 22
*Andra öppettider kan
förekomma under storhelger

Digital support

Öppet dygnet runt*
Från Sverige:
0771-97 75 12
Från utlandet:
+46 771 97 75 12
*Andra öppettider kan
förekomma under storhelger